Vanliga frågor

Hur kontaktar jag er?

Kulturbiljetter finns att nå via telefon 08 - 50 25 40 80 vardagar mellan 09:00 och 17:00 samt via mejl på info@kulturbiljetter.se. Mejl som inkommit under kundtjänstens ordinarie öppettider besvaras inom 24 timmar, utöver det besvaras mejl i mån av tid.

Vad är Mina sidor?

I samband med ditt biljettköp skapas ett användarkonto på Mina sidor. På Mina sidor kan du bland annat se en historik över vilka evenemang du tidigare köpt biljetter till och hämta dina biljetter på nytt.

Hur får jag min biljett?

Din biljett levereras alltid via mejl och till ditt konto på Mina sidor. Du kan vid köpet även välja att få biljetten levererad via SMS till din mobil, oberoende av mobilens modell och modernitet.

Hur ska jag använda min biljett?

Din biljett är giltig i den form du mottagit den och måste visas upp i sin ursprungliga form (uppvisande av SMS eller uppvisande av mejl). Du behöver inte skriva ut din biljett.

Kan jag boka biljetter?

Kulturbiljetter erbjuder dig möjligheten att i förväg köpa förstahandsbiljetter via vår webbplats. Om du önskar att boka biljetter rekommenderar vi dig att kontakta ansvarig arrangör. Dock kan vi inte garantera att bokningsmöjlighet finns eftersom det är upp till varje enskild arrangör att avgöra detta.

Vilka villkor gäller för mig som biljettköpare?

Du kan läsa våra villkor för biljettköpare här.

Kan jag ångra mitt biljettköp?

Nej, du kan inte ångra ditt biljettköp eftersom distansavtalslagens ångerrätt inte omfattar evenemangsbiljetter. Vi tillämpar inte öppet köp.

Hur kan jag reklamera min biljett?

Om du av något skäl skulle vilja reklamera din biljett ska du alltid vända dig till evenemangsansvarig arrangör. Samtliga beslut fattas av den evenemangsansvarige arrangören eftersom Kulturbiljetter agerar som förmedlare. Hör av dig till oss om du behöver hjälp med att komma i kontakt med arrangören.

Synpunkter?