Vanliga frågor
Hur kontaktar jag er?
Du når oss på telefon 08 - 50 25 40 80 samt via mejl på info@kulturbiljetter.se.
Våra ordinarie öppettider är vardagar mellan klockan 09.00 och 17.00. Klicka här för avvikande öppettider.
När och hur får jag min biljett?
När du har gjort klart betalningen så kommer du till en sida där du får ditt köp bekräftat. Då skickas också en länk till din mejl och din mobil. Klicka på länken för att se biljetten. Det kan dröja upp till 30 minuter innan du får länken.
Om du har några frågor kring betalning, ditt köp eller leverans av biljetter så är det bara att kontakta oss så hjälper vi dig. Klicka här för kontakt.
Hur använder jag biljetten?
En länk skickas till din mejl och din mobil. Klicka på länken för att se biljetten och visa upp den på plats.
Du behöver inte skriva ut 🌲 din biljett. Tänk på miljön!
Hur betalar jag med Swish?
För att betala med Swish så väljer du Swish som betalsätt i kassan, fyller i dina uppgifter och klickar dig vidare. Följ därefter instruktionerna på sidan för betalning.
Du anger bara ditt eget mobilnummer i kassan och startar betalningen därifrån. Du ska alltså inte swisha till ett mottagarnummer.
Hur många platser finns det kvar?
På evenemangets sida ser du följande symboler.
– det finns många platser kvar
– det finns ett flertal platser kvar
– det finns ett fåtal platser kvar
SLUTSÅLT – det finns inga platser kvar
Vad finns på Mina sidor?
Du får ett konto på Mina sidor efter ditt första biljettköp. Där kan du hämta dina biljetter på nytt, ändra mejladress och dylikt samt se vilka evenemang du tidigare har köpt biljetter till.
Kan jag boka biljetter?
Nej, på kulturbiljetter.se kan du endast köpa biljetter. Om du av nån anledning inte kan eller vill betala på förhand så kan du kontakta ansvarig arrangör. En del arrangörer har endast förköp medan andra även hanterar bokningar.
Vilka villkor gäller för mig som biljettköpare?
Du kan läsa våra villkor här. Se även vår Integritetspolicy.
Kan jag ångra mitt biljettköp?
Nej, du kan inte ångra ditt biljettköp eftersom distansavtalslagens ångerrätt inte omfattar evenemangsbiljetter. Vi tillämpar inte öppet köp.
Hur kan jag reklamera min biljett?
Om du av något skäl skulle vilja reklamera din biljett så kan du kontakta oss. Klicka här för kontakt.
Samtliga beslut fattas av arrangören eftersom Kulturbiljetter endast agerar som förmedlare.
Vem är arrangör?
Kulturbiljetter anlitas av arrangörer för att förmedla deras förköp och underlätta deras administration. Du hittar information om en arrangör om du söker efter eller går in på ett evenemang.
Om du behöver hjälp med att komma i kontakt direkt med en arrangör, hör bara av dig så får du kontaktuppgifter. Klicka här för kontakt.