Välj datum

Digital Marknadsföring för Konstnärer och Kreatörer

Köp biljetter

Digitalt

fre 18 mar 2022 kl 10.00 – AVSLUTAD
Det här evenemanget avslutades i mars 2022.

Hur bygger man en digital närvaro som konstnär och kreatör - för att få nya kunder, uppdrag och intäkter? Vad är bra att tänka på? Vilka plattformar finns det, vilka används för vad och hur fungerar dem? Vilka plattformar kostar pengar och vad kan en som kreatör tjäna pengar på via sociala medier? Och sist men minst - måste en vara influencer för att nå ut med det en skapar och säljer via nätet? 

Under workshopen går vi igenom grundkunskap och praktiska redskap kring att bygga en egen hemsida, driva webbshop, och marknadsföra det en skapar och säljer på de största sociala medie-plattformarna just nu. Vi går praktiskt igenom hur de största sociala medie-plattformarna fungerar, vad som är bra att tänka på när en använder dem, vilka funktioner som finns för officiella sidor/företagskonton och hur en når ut med sin konst och sina produkter via dem.

Vem är workshopen för? 
Denna workshop är för dig som är yrkesverksam konstnär eller kreatör inom områdena film, musik, scenkonst, bild och form och är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring.

Ingen tidigare erfarenhet eller kunskap om digital marknadsföring krävs!

Workshopledare: Agnes Török 
Agnes Török (pronomen hen) är författare, spoken word poet och kursledare. Hens första jobb med sociala medier var för BBC och hen har crowdfundat en del av sin inkomst via sociala medier under sex års tid. Idag är Agnes konstnär på Transit Kulturinkubator, och kursledare på diverse högskolor och studieförbund. Hen brinner för att tillgängliggöra och demokratisera kunskap för fler kulturarbetare.

Workshopen arrangeras av Transit Kulturinkubator och finansieras av Kulturrådet.

Synpunkter?